להתגרש בשלום

אתם מרגישים שכבר אין למי להאמין. אתם מאוכזבים, כועסים, נעלבים... עולמכם נהרס. גירושין הם משבר קשה ביותר! יתכן שתיקחו את כל האשמה עליכם, או שתאשימו את מי שיזם את הגירושין, אבל בכל מקרה מציפות אתכם תחושות קשות. לעיתים ההרגשה המשמעותית ביותר היא בעיקר בדידות, שצריך להתמודד לבד עם כל הקשיים והרגשות ושאין למי לפנות.

שיתוף

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

 ישנם דברים שנראה כאילו אף פעם לא יקרו לנו. כמו תאונות דרכים, למשל. לכן זוגות אינם מדמיינים ביום חתונתם שאי פעם יתגרשו. יתר על כן, אפילו אם כבר התגרשנו פעם אחת, עדיין בנישואין הבאים נקווה שלא נגיע שוב למצב של התנגשות והתרסקות של היחסים עם בן או בת הזוג. 

במצב שיש ילדים משותפים, הגירושין הופכים הרבה יותר מורכבים. לא רק שאנו מתמודדים עם הסבל שנגרם לילדינו בעקבות הגירושין, אלא שבנוסף לכך, בכורח הנסיבות, אנחנו נאלצים להיות בקשר עם האדם שממנו רצינו להיפרד. המשפחה המורחבת והחברים יכולים להוות מקור לתמיכה ועזרה, אבל הרבה פעמים המסרים שלהם מבלבלים, מכבידים, או שהם "בוחרים צד". במקרה כזה, מאד חשוב להיעזר במי שאינו מעורב מבחינה רגשית או כלכלית בתהליכי הגירושין, וגם לכך מסייע הטיפול.

כאשר מתאפשר לנו זמן שבו רק אנחנו ורגשותינו הם במרכז, ואנו יכולים לשתף ולהתלבט, לפתע עולה האפשרות לעשות סדר בסיבות שגרמו לגירושין, לבדוק אפשרויות להתקדמות ולבחור מטרות ריאליות להתפתחות.

אולי יעניין אתכם גם...

טיפול להורים

להוריד את הלחץ

נראה לך שבן או בת הזוג שלכם בלחץ. נראה לך שהילדים לא רגועים. לפעמים קל לזהות את הלחץ אצלנו או אצל בני המשפחה האחרים, ולפעמים הלחץ אינו ניכר על פני השטח, אבל ישנה הרגשה שהדברים אינם זורמים כמו שהיינו רוצים. או יותר מזה: שההתפוצצות קרובה. מה עושים?

טיפול להורים

לבסס סמכות בלי כעס

האם אתם מרגישים שיש לכם סמכות כלפי ילדיכם? ומה היחס שלכם כלפי סמכות? אולי אתם פשוט שונאים להיות סמכותיים? קשה לדמיין מערכת שמתנהלת בהצלחה בלי שום הפעלת סמכות. מצד שני, הסמכות הרצויה מול ילדינו לא נובעת מהפחדה, כעס ועונשים. במהלך הטיפול נגלה שאפשר לבסס את מערכות היחסים בבית על סמכות אוהבת.