לחשב מסלול מחדש

את מרגישה כאילו שהעולם סביבך השתנה ורק את נשארת מקובעת. יש בך כמיהה לשינוי משמעותי בחייך. האם משהו בוער בתוכך, דוחק בך לגלות צדדים חדשים באישיותך או לבטא כישרונות שהיו חבויים כל השנים? לפעמים די בסיוע קל כדי לאתחל את התהליך, ולפעמים הדרך לשם קשה יותר ונדרש ליווי צמוד.

שיתוף

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

כל שינוי בחיים מזמין אותנו להתבונן פנימה ולחשב מסלול מחדש. לפעמים מדובר בשינוי חיצוני שנכפה עלינו. לעתים מדובר בשינויים במשפחה או במערכות היחסים בתוך הבית. גם אנחנו משתנות עם כל יום שעובר – בגוף, בנפש ובמחשבה. 

גיל המעבר, למשל, הוא דוגמא בולטת לסדרת שינויים שאנו עוברות. גם נשים שהקימו משפחה עשויות לחוש בדידות בגיל הזה. האתגרים הכרוכים בניהול משק הבית משתנים. החובות שנובעים מלידת ילדים, גידולם וחינוכם הופכות רלבנטיים פחות ופחות ככל שהם מתבגרים, וכשהם כבר "פורחים מהקן" אנחנו מרגישות זאת בחדות. יש נשים שמביטות אחורה בסיפוק, ועם זאת הן מבינות שהגיע הזמן להגשים שאיפות אשר לא זכו להתגשם עד כה בגלל נסיבות החיים, לפני שיגיעו הנכדים, או לפני שהגיל יקשה עליהן להגשים את החלומות. נשים אחרות עשויות להרגיש עצובות ומיותרות בעולם, והשינויים ההורמונליים האופייניים לגיל המעבר בוודאי אינם מסייעים. בכל מקרה, לאמצע החיים יכולים להיות גם יתרונות רבים. זוהי צומת דרכים לצמיחה והתחדשות שלא כדאי לוותר עליה.

לא רק בגיל המעבר. גם בגילאים צעירים יותר, או מבוגרים יותר, ייתכנו שינויים בסביבה כמו פרידה מבן הזוג, פיטורין ממקום העבודה, שינוי מקום המגורים, לידת ילדים או נכדים, מוות חלילה של בן משפחה קרוב – כל אלה מציבים אותנו בפני אתגרים חדשים, אבל גם בפני הזדמנויות חדשות, אם רק נדע לזהותן. נשאל את עצמנו, האם אנו רוצות ואף יכולות להמשיך את חיינו באותו מסלול, שהתאים לתקופה קודמת שהסתיימה? אולי זו העת לשנות את מערכות היחסים, לקבוע כללים חדשים, או לצאת לגמרי מהקופסה שבה הסתגרנו עד כה? אולי דווקא כעת הגיע סוף-סוף הזמן להתפתחות אישית? 

כל אישה היא עולם ומלואו, והבחירה תמיד בידייך. יחד נתבונן במי שאת ובמה שעברת, ונצא לדרך המופלאה של בירור שאיפותיך, זיהוי החוזקות והכשרונות שלך ובדיקה איך אפשר לפתוח דף חדש בספר של חייך. חשוב שתרגישי שאת פועלת בקצב ובאופן שהכי מתאימים לך, אישית.

אולי יעניין אתכם גם...

טיפול אישי לנשים

להתחבר לגוף

האם את מרוצה מגופך? האם את מרגישה ביקורתית ומאוכזבת בכל פעם שאת עוברת ליד מראה או חלון ראווה? והגוף שלך, האם הוא מרוצה, או שהוא דואג להזכיר את קיומו באמצעות כאב פה ושם? הגוף הוא חלק מאיתנו, ולא רצוי להתבונן בו כאוביקט הטעון שיפור, או כמשהו שמפריע לנו להשיג את מטרותינו. התחברות והקשבה לגוף ישפרו את שביעות הרצון שלנו וביטחוננו העצמי, ויתרמו באופן משמעותי גם לבריאותנו.

טיפול אישי לנשים

לגלות מי את

האם את בוחרת את דרכך בחיים, או שאת מוצאת את עצמך עושה דברים משום ש"ככה חונכת"? האם את רוצה לגלות סוף-סוף מי את באמת ולהתחבר ל"אני האמיתי" שלך? נשים רבות, בכל הגילאים, מרגישות שהחברה הסלילה את דרכן כבר מהילדות המוקדמת, ואולי הגיע הרגע לעצור ולהתבונן: האם זה מתאים לי?