הכרת תודה

קל להיסחף למצב שבו נראה לנו שהכל מובן מאליו. אבל כל מעשה שלנו בעולם מתאפשר כתוצאה ממאמץ של מישהו, ועל כך ראוי שנחוש תחושה של הכרת תודה.

שיתוף

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
  1. קל להיסחף למצב שבו נראה לנו שהכל מובן מאליו. אבל כל מעשה שלנו בעולם מתאפשר כתוצאה ממאמץ של מישהו, ועל כך ראוי שנחוש תחושה של הכרת תודה.
  2. יתכן שאנחנו נוטרים (ובצדק) להורינו על היחס כלפינו. אך האם היה עדיף לנו שלא ניוולד כלל? נודה להם על בואנו לעולם.
  3. הכבישים שאנחנו נוסעים עליהם עמוסים בכלי רכב, אולי אינם מתוכננים היטב ואף מסוכנים. האם היינו מעדיפים שלא יהיו כבישים כלל? נחוש תודה על כך שיש לנו כבישים.
  4. איכות המזון שאנו אוכלים צריכה להשתפר. יתכן שהוא יקר, מרוסס, חסר טעם, משמין, נטול ערכים תזונתיים. האם היינו מעדיפים שלא יהיה לנו מזון זמין בכלל? נחוש תודה על כך שיש לנו מזון.
  5. לפעמים נראה לנו שמאמצינו בעבודה אינם זוכים להערכה הראויה. האם אנחנו מעריכים את המאמץ של חברינו לעבודה? נתייחס בהכרת תודה לאחרים והם יחזירו לנו באותו היחס.
  6. לפעמים נראה לנו שבן או בת הזוג שלנו אינם מעריכים אותנו. האם אנחנו מסוגלים הבין את מאמציהם ולבטא את ההערכה בזמן המדוייק, באופן המדוייק ובכמות המדוייקת שהם זקוקים? נשתדל להודות לבני הזוג שלנו ממש כפי שאנו מצפים שהם יודו לנו.
  7. מאד קשה לחיות ולעבור את כל מה שאנחנו עוברים. האם נוכל לחוש הכרת תודה כלפי עצמנו?

אולי יעניין אתכם גם...

טיפים

אהבה עצמית

אהבה עצמית או: מדוע לא לשנוא את עצמנו? קל יותר לזכור את הרע, לחוש אשמה ובושה ולהרגיש שאנחנו אחראיים לכל הטעויות שבסביבתנו. אבל שנאה עצמית איננה "כלי עבודה" יעיל (קראו עוד)

טיפים

הכרת תודה

קל להיסחף למצב שבו נראה לנו שהכל מובן מאליו. אבל כל מעשה שלנו בעולם מתאפשר כתוצאה ממאמץ של מישהו, ועל כך ראוי שנחוש תחושה של הכרת תודה.