להתמודד עם מוגבלויות

מה אתם מרגישים כשהילד רוצה שתרימו אותו ואינכם יכולים? מה אתם מרגישים כשבן הזוג סובל מקושי רגשי ואינו יכול לשאת בנטל באופן שווה? כ- 20% מאיתנו נחווה מגבלה כלשהי בתפקוד הפיזי או הנפשי לפרק זמן ממושך במהלך ההורות. כ- 6% מההורים סובלים מנכות או ממגבלה נפשית קבועה. ההתמודדות במצבים אלה היא מורכבת.

שיתוף

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

יתכן שאתם חשים שזה לא הוגן כלפי ילדכם שאינכם יכולים ללוות אותו לפעילות כיתתית, או להקשיב לילדתכם כשהיא שבה מבית הספר. אם המוגבלות היא של בן או בת הזוג שלכם, יתכן שתרגישו את נטל האחריות הכפולה. הורים רבים במצבים אלה מוצפים, מותשים ומדווחים על בדידות. ואם אינכם מודעים לרגשות הללו, אתם בחברה טובה, כי מחקרים מראים שהורים נוטים לתפקד בסיטואציות כאלה, בלי לשים לב למחיר הנפשי והבריאותי שההכחשה עלולה לגבות. הילדים, שרגישותם בדרך-כלל גבוהה, יבחינו בזאת גם-כן. אגב, ילדים לאדם אהוב שיש לו מוגבלות כלשהי, הם בעלי סיכוי גבוה יותר להיות בבגרותם אנשים קשובים, אמפתיים ומתחשבים.

חיי היומיום וההתמודדות האינטנסיבית שהם מזמנים אינם מאפשרים לנו לעצור רגע, לקחת פסק זמן לעצמנו ולחשב מסלול מחדש. הניסיון מלמד שכאשר אנחנו מתבוננים בבעיות ברוגע, בסבלנות וללא ביקורתיות, אנחנו מצליחים להבין דברים לעומק, למצוא משמעות באתגרים ולהתוות פתרונות מעשיים. 

אולי יעניין אתכם גם...

טיפול להורים

לבסס סמכות בלי כעס

האם אתם מרגישים שיש לכם סמכות כלפי ילדיכם? ומה היחס שלכם כלפי סמכות? אולי אתם פשוט שונאים להיות סמכותיים? קשה לדמיין מערכת שמתנהלת בהצלחה בלי שום הפעלת סמכות. מצד שני, הסמכות הרצויה מול ילדינו לא נובעת מהפחדה, כעס ועונשים. במהלך הטיפול נגלה שאפשר לבסס את מערכות היחסים בבית על סמכות אוהבת.

טיפול להורים

להוריד את הלחץ

נראה לך שבן או בת הזוג שלכם בלחץ. נראה לך שהילדים לא רגועים. לפעמים קל לזהות את הלחץ אצלנו או אצל בני המשפחה האחרים, ולפעמים הלחץ אינו ניכר על פני השטח, אבל ישנה הרגשה שהדברים אינם זורמים כמו שהיינו רוצים. או יותר מזה: שההתפוצצות קרובה. מה עושים?