לבסס סמכות בלי כעס

האם אתם מרגישים שיש לכם סמכות כלפי ילדיכם? ומה היחס שלכם כלפי סמכות? אולי אתם פשוט שונאים להיות סמכותיים? קשה לדמיין מערכת שמתנהלת בהצלחה בלי שום הפעלת סמכות. מצד שני, הסמכות הרצויה מול ילדינו לא נובעת מהפחדה, כעס ועונשים. במהלך הטיפול נגלה שאפשר לבסס את מערכות היחסים בבית על סמכות אוהבת.

שיתוף

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

לפעמים נראה לנו שלדורות הקודמים היה הרבה יותר קל מאשר לנו. הם "הנחיתו הוראות" וילדיהם צייתו, וזהו! מה קורה היום, כשענישה פיזית כבר לא מקובלת? למרות שרבים מאיתנו נשבעו לעצמם שלא יענישו ואפילו לא יאיימו, זה לא מצליח. אנחנו כועסים, הילדים לא מקבלים את הסמכות שלנו ולפעמים אנחנו מרגישים ממש מיואשים. 

אבל יש "מפתחות זהב" לסמכות בלי כעס. כמו בדלת אמיתית – לכל משפחה צריך להתאים את המפתחות שלה. נצטרך לבחון את הגבולות בבית, כיצד אנו מדברים ומתנהגים, ואיך אפשר להעביר לילדים את דרישותינו בצורה מכבדת ואוהבת. כשנעשה זאת, נגלה שילדינו מוכנים לקבל את דברינו מתוך שהם סומכים עלינו ועל אהבתנו. 

אגב, הניסיון מראה שבתהליך בניית הסמכות האוהבת מתגלים יותר דברים שמותר לילדים לעשות מאשר דברים שאסורים להם.

אולי יעניין אתכם גם...

טיפול להורים

להתמודד עם מוגבלויות

מה אתם מרגישים כשהילד רוצה שתרימו אותו ואינכם יכולים? מה אתם מרגישים כשבן הזוג סובל מקושי רגשי ואינו יכול לשאת בנטל באופן שווה? כ- 20% מאיתנו נחווה מגבלה כלשהי בתפקוד הפיזי או הנפשי לפרק זמן ממושך במהלך ההורות. כ- 6% מההורים סובלים מנכות או ממגבלה נפשית קבועה. ההתמודדות במצבים אלה היא מורכבת.

טיפול להורים

להתגרש בשלום

אתם מרגישים שכבר אין למי להאמין. אתם מאוכזבים, כועסים, נעלבים… עולמכם נהרס. גירושין הם משבר קשה ביותר! יתכן שתיקחו את כל האשמה עליכם, או שתאשימו את מי שיזם את הגירושין, אבל בכל מקרה מציפות אתכם תחושות קשות. לעיתים ההרגשה המשמעותית ביותר היא בעיקר בדידות, שצריך להתמודד לבד עם כל הקשיים והרגשות ושאין למי לפנות.