לחיות עם האובדן והשכול

יתכן שלאחר מוות של אדם אהוב את מרגישה לפעמים שפשוט אין לך כוחות לקום בבוקר. שהחיים חסרי טעם, וששום דבר לא יחזיר את משמעותם. את כמהה למישהו שיבין את הכאב שלך. חושבת שאין לך כוח יותר שיטיפו לך ש"החיים צריכים להמשך", מרגישה ממש משותקת מהטראומה.

שיתוף

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

כשנפטר מישהו יקר ואהוב כתוצאה משירות בכוחות הבטחון, קיים מערך תמיכה רציני ביותר שיכול לעזור למשפחתו. כשאנחנו מאבדות מישהו אהוב כתוצאה מזקנה, תאונה, התאבדות או מחלה, לא בהכרח נקבל את התמיכה שאנחנו כה זקוקות לה, תחושת הבדידות יכולה להיות קשה מנשוא. 

גופנו מתחיל לאותת שקשה לו ובשנת האבל אנחנו חשופות יותר למחלות, כאבים שונים, בעיות בלב או במערכת העיכול ואף בנשימה ובגרון. למרות כל אלה, יתכן שבתום התקופה המקובלת לאבל, יתחילו אנשים בסביבת העבודה והמשפחה לדרוש מאיתנו להתאושש, לתפקד, ולהמשיך למלא את חובותינו כפי שנהגנו לפני האסון.

לעיתים נחוש שאף אחד לא מבין את רגשות הצער, הגעגועים, ההחמצה, או האשמה שלנו. אבל כיום, לאחר שתחום האבל נחקר לעומק, מסתבר שאנשים לעולם אינם נפרדים באמת ממי שמת. לכן הטיפול ממוקד באופן שבו ניתן להמשיך לחיות תוך כדי שימור זכרו של האהוב או האהובה והקשר המשמעותי שהיה לנו עמם.

בטיפול תוכלי לקבל לגיטימציה לכל רגש שיעלה: כעס על הנפטר, כעס על עצמך או על בני משפחה שאינם חשים כמוך, עלבון, געגועים לאינטימיות ועוד. נגלה יחד אילו כלים עוזרים לך לעבד את התחושות הקשות בעזרת "התבוננות אוהבת" בכל הנושאים אשר מרכיבים את הסיטואציה. לרוב במהלך הטיפול תגלי שנשימתך נהיית קלה יותר, מצבך הבריאותי משתפר וכך גם יחסייך עם הסובבים אותך. אף אחד אפ פעם לא יוכל להשיב לך את מי שאיבדת, אבל יתכן שתחושי ששתינו יחד נושאות את המשא הכבד של האבל, ומתוך הנשיאה המשותפת, נהייה לך קל יותר.

 

אולי יעניין אתכם גם...

טיפול אישי לנשים

להפחית חרדה

רועדת? מרגישה חום/קור? מזיעה בכפות הידיים? מרגישה שאת מתאבנת, או שאין לך נשימה? זה כנראה לא התקף לב אלא התקף חרדה. כ-10% מאוכלוסיית העולם חווים חרדה. ככה זה. העולם שבו אנחנו חיים כעת הוא ממש מאתגר. אבל יש מענים טובים לתחושות הנוראות האלה. קראי עוד….

טיפול אישי לנשים

לגלות מי את

האם את בוחרת את דרכך בחיים, או שאת מוצאת את עצמך עושה דברים משום ש"ככה חונכת"? האם את רוצה לגלות סוף-סוף מי את באמת ולהתחבר ל"אני האמיתי" שלך? נשים רבות, בכל הגילאים, מרגישות שהחברה הסלילה את דרכן כבר מהילדות המוקדמת, ואולי הגיע הרגע לעצור ולהתבונן: האם זה מתאים לי?