להפחית חרדה

מרגיש שאתה מתאבן? מרגיש חום/קור? מזיע בכפות הידיים? רועד? או שאין לך נשימה? זה כנראה לא התקף לב אלא התקף חרדה. כ-10% מאוכלוסיית העולם חווים חרדה. ככה זה. העולם שבו אנחנו חיים כעת הוא ממש מאתגר. אבל יש מענים טובים לתחושות הנוראות האלה. קראי עוד....

שיתוף

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

חרדה היא תופעה ממש מרתקת! היא פועלת כמו מערכת אזעקה פנימית שנדרכת בעקבות "טריגר"- כלומר צליל, ריח, טעם, מראה או תחושה של משהו שנתפס כאיום לשלמותינו הגופנית והנפשית. אירוע החרדה משלב מחשבה או פלאשבק, רגשות ותחושה גופנית. החרדה מאד חשובה לקיומנו כי היא מתריעה בעוצמה על התקרבות לאיזור הסכנה. יתכן שעברנו פעם אירוע קשה, מטלטל או מפחיד. המוח רושם את האירוע ומוודא שבכל פעם שנסתכן, מייד נחוש חרדה וכל גופנו יידרך לקראת פעולה של בריחה, קיפאון או תקיפה. אבל כל מערכת הגנה, ממש כמו "כיפת ברזל" שמגינה על אזורים במדינה, יכולה להפעיל גם אזעקות שווא. הדבר גורם לכך שלעיתים נחווה התקפי חרדה למרות שבפועל אין כל איום על שלומנו. בעקבות התקפי חרדה מרובים, יתכן  שנסגל לעצמנו התנהגות נמנעת. נפסיק לפגוש אנשים, או לנהוג, או לאכול בחברה ועוד. אבל למה לוותר על הנאות ואיכות חיים? בעזרת טכניקות של עיבוד המחשבות, וויסות התחושות הגופניות, והבנה של הרגשות, נצליח להתגבר על החרדות ולחיות בשלום עם עצמנו.

אולי יעניין אתכם גם...

טיפול אישי לגברים

אובדן ושכול

האם לאחר המוות של אדם קרוב, אתה מרגיש לפעמים שפשוט אין לך כוחות לקום בבוקר? שהחיים חסרי טעם, וששום דבר לא יחזיר את משמעותם? אתה כמהה למישהו שיבין את הכאב שלך? חושב שאין לך כוח יותר שיטיפו לך ש"החיים צריכים להמשך"? מרגיש שבור?

טיפול אישי לגברים

להוריד הילוך

האם אתה מרגיש ש"מאז התיכון לא הפסקת לרוץ"? ש"כל החיים זאת מלחמה אחת גדולה"? לפעמים התחושה היא שאין לך רגע לעצמך, ושכל הזמן יש לסביבה דרישות ממך. אתה רוצה להאט את המרוץ ולהקדיש תשומת לב לעצמך בלי להפסיד את הדבר הגדול הבא, בלי שיהיו עליך לחצים. אתה מרגיש שלא טוב לך להמשיך בקצב הזה, אבל החיים קצרים. תשמח אולי לשמוע שיש דרכים בדוקות להוריד הילוך ועדיין לנצח.