להפחית חרדה

מרגיש שאתה מתאבן? מרגיש חום/קור? מזיע בכפות הידיים? רועד? או שאין לך נשימה? זה כנראה לא התקף לב אלא התקף חרדה. כ-10% מאוכלוסיית העולם חווים חרדה. ככה זה. העולם שבו אנחנו חיים כעת הוא ממש מאתגר. אבל יש מענים טובים לתחושות הנוראות האלה. קראי עוד....

שיתוף

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

חרדה היא תופעה ממש מרתקת! היא פועלת כמו מערכת אזעקה פנימית שנדרכת בעקבות "טריגר"- כלומר צליל, ריח, טעם, מראה או תחושה של משהו שנתפס כאיום לשלמותינו הגופנית והנפשית. אירוע החרדה משלב מחשבה או פלאשבק, רגשות ותחושה גופנית. החרדה מאד חשובה לקיומנו כי היא מתריעה בעוצמה על התקרבות לאיזור הסכנה. יתכן שעברנו פעם אירוע קשה, מטלטל או מפחיד. המוח רושם את האירוע ומוודא שבכל פעם שנסתכן, מייד נחוש חרדה וכל גופנו יידרך לקראת פעולה של בריחה, קיפאון או תקיפה. אבל כל מערכת הגנה, ממש כמו "כיפת ברזל" שמגינה על אזורים במדינה, יכולה להפעיל גם אזעקות שווא. הדבר גורם לכך שלעיתים נחווה התקפי חרדה למרות שבפועל אין כל איום על שלומנו. בעקבות התקפי חרדה מרובים, יתכן  שנסגל לעצמנו התנהגות נמנעת. נפסיק לפגוש אנשים, או לנהוג, או לאכול בחברה ועוד. אבל למה לוותר על הנאות ואיכות חיים? בעזרת טכניקות של עיבוד המחשבות, וויסות התחושות הגופניות, והבנה של הרגשות, נצליח להתגבר על החרדות ולחיות בשלום עם עצמנו.

אולי יעניין אתכם גם...

טיפול אישי לגברים

להתפתח בזוגיות

מרגיש חנוק בתוך הזוגיות, או אולי אתה דווקא נמנע מקשר כדי לא להיחנק? מתקשה ליצור מערכות יחסים חדשות? או אולי נמאס לך להיות מאלה שמחליפים בנות זוג ולא בונים קשר ארוך טווח? למקרים השונים האלה יש מכנה משותף אחד: אתה. הכול בידיך. אם תוכל להרגיש חופשי ולא לכוד, הדבר ישפיע גם על יכולתך לפתח ולהחזיק זוגיות מהנה, יציבה ומוצלחת יותר. איך עושים זאת?

טיפול אישי לגברים

לשפר יחסי עבודה

אתה מרגיש בודד בעבודה. מרגיש שהבוס "דופק" אותך. קשה לך לקבל שיתוף פעולה מהצוות. לא מקשיבים לך, לא מעריכים את היכולות שלך, לא אכפת להם מה אתה מרגיש. יחסי אנוש לא תקינים במקום העבודה פוגמים בהנאה ומשבשים את התפתחותנו המקצועית והתקדמותנו בארגון. לפעמים נכנסים כך לסוג של משבר, אבל אין סיבה להשלים עם המצב!