להוריד הילוך

האם אתה מרגיש ש"מאז התיכון לא הפסקת לרוץ"? ש"כל החיים זאת מלחמה אחת גדולה"? לפעמים התחושה היא שאין לך רגע לעצמך, ושכל הזמן יש לסביבה דרישות ממך. אתה רוצה להאט את המרוץ ולהקדיש תשומת לב לעצמך בלי להפסיד את הדבר הגדול הבא, בלי שיהיו עליך לחצים. אתה מרגיש שלא טוב לך להמשיך בקצב הזה, אבל החיים קצרים. תשמח אולי לשמוע שיש דרכים בדוקות להוריד הילוך ועדיין לנצח.

שיתוף

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

גברים רבים מתמודדים עם התחושה שהם בתחרות מתמדת, שממטירים עליהם מסרים רבים ומגוונים, ושקשה להם למלא את כל הציפיות של סביבתם. מופעל עליהם לחץ עצום להצליח, להקים משפחה, לפרנס ולטפל בעניינים שונים, וכתוצאה מכך הם חשים עייפות כרונית. אגב, גם גברים שנחשבים ל"מצליחים" בכל תחומי החיים עלולים לחוות רגשות אלה. 

יתרה מכך, אם בעבר היה ברור מיהו "גבר" ומיהי "אישה", הרי שבימינו בעידן השוויון המגדרי, גברים אמורים להיות קשוחים אך רגישים, קשובים אך אסרטיביים, מתחשבים אך עומדים על שלהם. הדרישות הופכות להיות מבלבלות ומורכבות מאד.

לפעמים "קריאת ההשכמה" מגיעה דווקא מהגוף, שמשדר שכבר אין לו כוח להתמודדות הזאת. לעיתים הנפש היא הסובלת, ומרגישים דיכאון, אובדן משמעות, זעם או תשישות. הניסיון מראה, שאצל מטופלים רבים הקשבה לגוף (גם באמצעות מיינדפולנס) היא הדלת דרכה אפשר להיכנס ולטפל בכל סוגי הכאבים, החרדות, הכעסים ושאר התחושות. רגשות מודחקים עשויים אף לגרום חלילה למחלות אוטואימוניות, כרוניות ואחרות, ופעמים רבות אפשר להקל את תסמיניהן באמצעות טיפול מסוג זה. הכי חשוב שתרגיש שאתה מקבל תשומת לב, כבוד והערכה. שתחוש שאף אחד לא שופט אותך, שמקבלים אותך בדיוק כפי שאתה, ושמאפשרים לך מנוחה ושינוי.

אולי יעניין אתכם גם...

טיפול אישי לגברים

אובדן ושכול

האם לאחר המוות של אדם קרוב, אתה מרגיש לפעמים שפשוט אין לך כוחות לקום בבוקר? שהחיים חסרי טעם, וששום דבר לא יחזיר את משמעותם? אתה כמהה למישהו שיבין את הכאב שלך? חושב שאין לך כוח יותר שיטיפו לך ש"החיים צריכים להמשך"? מרגיש שבור?

טיפול אישי לגברים

להתפתח בזוגיות

מרגיש חנוק בתוך הזוגיות, או אולי אתה דווקא נמנע מקשר כדי לא להיחנק? מתקשה ליצור מערכות יחסים חדשות? או אולי נמאס לך להיות מאלה שמחליפים בנות זוג ולא בונים קשר ארוך טווח? למקרים השונים האלה יש מכנה משותף אחד: אתה. הכול בידיך. אם תוכל להרגיש חופשי ולא לכוד, הדבר ישפיע גם על יכולתך לפתח ולהחזיק זוגיות מהנה, יציבה ומוצלחת יותר. איך עושים זאת?