אובדן ושכול

האם לאחר המוות של אדם קרוב, אתה מרגיש לפעמים שפשוט אין לך כוחות לקום בבוקר? שהחיים חסרי טעם, וששום דבר לא יחזיר את משמעותם? אתה כמהה למישהו שיבין את הכאב שלך? חושב שאין לך כוח יותר שיטיפו לך ש"החיים צריכים להמשך"? מרגיש שבור?

שיתוף

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

כשנפטר מישהו יקר ואהוב כתוצאה משירות בכוחות הבטחון, קיים מערך תמיכה רציני ביותר שיכול לעזור למשפחתו. אבל כשאנחנו מאבדים מישהו אהוב כתוצאה מזיקנה, תאונה, התאבדות או מחלה, לעיתים נרגיש שאין לנו תמיכה. תחושת הבדידות יכולה להיות קשה מנשוא. 

גופנו מתחיל לאותת שקשה לו ובשנת האבל אנחנו חשופים יותר למחלות, כאבים שונים, בעיות בלב או במערכת העיכול ואף בנשימה ובגרון. למרות כל אלה, יתכן שבתום התקופה המקובלת לאבל, יתחילו אנשים בסביבת העבודה והמשפחה לדרוש מאיתנו להתאושש, לתפקד, ולהמשיך למלא את חובותינו כפי שנהגנו לפני האסון. לפעמים, למרות שכבר השתנו הזמנים וגברים מקבלים לגיטימציה להתחבר לרגשותיהם, בכל זאת קיימת צפייה חברתית שגברים יתגברו וימשיכו לתפקד. יתר על כן, במקרה של שכול משותף שלך ושל אשתך, ייתכן שיידרש דווקא ממך להיות זה שתומך בבת זוגך או בילדי המשפחה.

לעיתים נחוש שאף אחד לא מבין את רגשות הצער, הגעגועים, ההחמצה, או האשמה שלנו. אבל כיום, לאחר שתחום האבל נחקר לעומק, מסתבר שאנשים לעולם אינם נפרדים באמת ממי שמת. לכן הטיפול ממוקד באופן שבו ניתן להמשיך לחיות תוך כדי שימור זכרו של האהוב או האהובה והקשר המשמעותי שהיה לנו עמם.

בטיפול תוכל לקבל לגיטימציה לכל רגש שיעלה: כעס על הנפטר,על עצמך או על בני משפחה שאינם חשים כמוך, עלבון, געגועים לאינטימיות ועוד. נגלה יחד אילו כלים עוזרים לך לעבד את התחושות הקשות בעזרת "התבוננות אוהבת" בכל הנושאים אשר מרכיבים את הסיטואציה. לרוב במהלך הטיפול תגלה שנשימתך נהיית קלה יותר, מצבך הבריאותי משתפר וכך גם יחסייך עם הסובבים אותך. אף אחד אפ פעם לא יוכל להשיב לך את מי שאיבדת, אבל יתכן שתחוש ששנינו יחד נושאים את המשא הכבד של האבל, ומתוך הנשיאה המשותפת, נהייה לך קל יותר.

אולי יעניין אתכם גם...

טיפול אישי לגברים

למצוא את מקומי בעולם

מה אני רוצה לעשות? לאן אני שייך? ומי אני בכלל? אפשר להסתובב שנים במזרח ובדרום אמריקה, להתנסות בסקס מגוון, בסמים מרחיבי תודעה ובפטריות – ועדיין לחפש. הדרך לגילוי היא לא פשוטה, והתשובה לא נמצאת אצל אף אחד בעולם חוץ ממך. גם אם קשה לך לחשוב על הדברים, הגוף שלך יודע את האמת!

טיפול אישי לגברים

לשפר יחסי עבודה

אתה מרגיש בודד בעבודה. מרגיש שהבוס "דופק" אותך. קשה לך לקבל שיתוף פעולה מהצוות. לא מקשיבים לך, לא מעריכים את היכולות שלך, לא אכפת להם מה אתה מרגיש. יחסי אנוש לא תקינים במקום העבודה פוגמים בהנאה ומשבשים את התפתחותנו המקצועית והתקדמותנו בארגון. לפעמים נכנסים כך לסוג של משבר, אבל אין סיבה להשלים עם המצב!